O autorce

Patrycja Obara pisze teksty piosenek w języku polskim i angielskim, komponuje, a także prowadzi liczne warsztaty i zajęcia z zakresu piosenkopisania. Jako autorka tekstów współpracuje między innymi z wytwórnią Uniq Records oraz studiem nagrań Uniq Studio, a także z indywidualnymi twórcami, pisząc teksty na ich zlecenie.

Pierwsze teksty piosenek zaczęła pisać mając 7 lat. Jeden z nich miał uroczy dziecięcy tytuł “Prądojady z planety Prąd”. Drugi zachowany z tamtego okresu to “Jesienny ptak” – czasem i dziś zdarza jej się go śpiewać na koncertach.

Od 2016 roku współtworzy Cloud Theater. Pełniła funkcję konsultantki artystycznej podczas tworzenia spektakli „Krótki zarys wszystkiego”, „Technologia jest Istotą” i „Don K.” w reżyserii Teo Dumskiego. Do dwóch ostatnich napisała również piosenki. Autorka scenariuszy do miniserialu Teo Dumskiego “Portal: autoimmunologia”.

Twórczyni spektaklu muzycznego “Syrena – monomusical” (premiera 8.12.2019 r.). Oprócz wyreżyserowania spektaklu napisała do niego wszystkie teksty i większość muzyki, a także wcieliła się na scenie w dwie postacie – Andersena i konfrontującej się z nim w analitycznej psychodramie kobiety. Piosenki w spektaklu czerpią z różnych gatunków muzycznych: folk, jazz, rock, pop, piosenka aktorska. Teksty nawiązują do adekwatnych stylów językowych. Wszystkie teksty są w języku polskim.

Autorka tekstów, współautorka muzyki i liderka SHE-la, multiartystycznego projektu z pogranicza muzyki i teatru. Projekt zadebiutował w 2018 roku concept albumem STORIES: #retrospect/#andersenretold. Za ciekawą, multimedialną formę scenicznej prezentacji muzyki SHE-la została nominowana do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej 2019.

Patrycja jest także autorką opowiadań w projekcie Cloud Writing. Założeniem projektu było uczynienie pisania, będącego z natury aktem intymnym, sztuką performatywną. Autorzy spotykali się w przestrzeniach publicznych Wrocławia na sesje pisarskie na oczach przypadkowej publiczności. Teksty opublikowane zostały na stronie internetowej projektu w niezmienionej postaci, a jeden z nich stał się podstawą utworu granego przez Wrocławską Orkiestrę Improwizującą.

Od zawsze jest zaangażowana w edukację, w tym edukację artystyczną. Absolwentka m. in. Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych we Wrocławiu, dydaktyką zajmuje się nieprzerwanie od 2001 roku. Przez kilkanaście lat prowadziła zajęcia dla młodzieży i dorosłych w szkołach językowych. W latach 2007-2016 wykładała w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr. Jej obszary specjalizacji to między innymi przekład i pragmatyka językowa, a także stylistyka i kultura języka. Prowadziła też zajęcia na Uniwersytecie SWPS i Politechnice Wrocławskiej na studiach MBA. Obecnie współpracuje z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu.

Na kanwie idei, że każdy nadaje się do śpiewania, założyła Wrocławską Szkołę Śpiewu. Prowadzi w niej zajęcia z zakresu emisji głosu, zarządzania stresem i pisania tekstów piosenek dla tych, którzy pragną śpiewać (lub pisać), ale się boją, lub nie wiedzą, od czego zacząć. Prowadziła również liczne warsztaty dla młodzieży i dorosłych w wyżej wymienionych zakresach. Od 2018 roku szkoli adeptów sztuki radiowej w ramach współpracy z Akademickim Radiem LUZ. W roku 2020 przygotowywała wokalnie studentów wrocławskiej filii AST do ról w spektaklach dyplomowych. Znalazła się wśród laureatów konkursu #masterOFFteatr zorganizowanego przez Fundację Teatr Realistyczny, w ramach którego stworzyła sześcioodcinkowy kurs pracy z głosem.

Mówczyni i propagatorka edukacji, o której przemawiała m. in. na TEDxWroclaw, TEDxPolitechnikaWroclawska oraz na konferencji “Szkoła przyszłości – jak się skutecznie uczyć” w Sejmie RP organizowanej przez Radę Dzieci i Młodzieży przy Ministrze Edukacji Narodowej. Wystąpiła też na konferencjach Creative Mornings, Fuckup Nights, Dream It Yourself i wielu innych.